MELODI KASIH ALLY... kisah sempoi membawa lara, menumpang kasih..

Melodi Kasih Ally...

Khamis, 25 Jun 2020

Love Of My Life

Lagu ini selalu mengingatkan saya kepada suatu masa bila orang yang amat saya sayangi telah diambil tanpa kerelaan.. tahun demi tahun saya dijanjikan akan menghantar pulang orang yang sangat saya sayangi dan belum puas saya peluk ciumnya itu.. anak perempuan saya.. dia sangat rapat dengan saya waktu itu.. Hingga kini biarpun dia sudah dewasa tetapi saya selalu mimpikan dia sewaktu kecil waktu kami bersama.. saya rindukan dia yang waktu kecil, rindu dengan panggilan "bababo" nya kepada saya.. rindukan saat saat terakhir kami mandi di anak sungai yang jernih.. rindukan dia tertidur diribaan ketika dia tercari cari ibunya yang meninggalkannya.. saya sangat terkilan dengan kegagalan saya mengambilnya semula kembali kepada saya.. biarpun dia kini sudah dapat saya jejaki tetapi waktu waktu indah yang sangat berharga telah berlalu dan lagu inilah yang mengimbau saya kepadanya.




Love of my life - you hurt me,
You broken my heart and now you leave me.
Love of my life can't you see,
Bring it back, bring it back,
Don't take it away from me, because you don't know, what it means to me.

Love of my life don't leave me,
You've taken my love, you now desert me,
Love of my life can't you see,
Bring it back, bring it back,
Don't take it away from me because you don't know what it means to me.

You will remember -
When this is blown over
And everything's all by the way -
When I grow older
I will be there at your side to remind you how I still love you - I still love you.

Back - hurry back,
Please, bring it back home to me, because you don't know what it means to me -
Love of my life
Love of my life...

Lagu kumpulan Queen ini dicipta oleh Brian May yang saya percaya dia mencipta lagu ini untuk Mary Austin yang pernah menjadi kekasihnya sebelum kemudiannya menjadi kekasih rakanya yang menyanyikan lagu ini iaitu Freddie Mercury yang juga turut berkongsi makna lagu ini apabila berpisah juga dengan Mary Austin


Tiada ulasan:

Catat Ulasan